США: 35 млрд галонів сталого авіапалива та 1 млн робочих місць у 2050 році

16/01/2025

Сполучені Штати Америки мають намір замінити 100% внутрішнього споживання авіаційного палива на SAF до 2050 року. Так, до 2030 року, країна може досягти виробництва 3 мільярдів галонів (близько 11,3 млрд літрів) сталого авіаційного палива (SAF) для авіаційного сектору. Такий прогноз ґрунтується на заявлених виробничих потужностях, які варіюються від 2,4 мільярда галонів до майже 5 мільярдів галонів.

За перші шість місяців 2024 року США вже виробили або імпортували 50 мільйонів галонів (приблизно 189,2 млн літрів) SAF. Це еквівалентно 300 тисячам метричних тонн викидів парникових газів, яких вдалося уникнути.

Пасажирські літаки авіації США (фото ілюстративне)

Джерело: CNN

Згідно з нещодавно оновленим дослідженням Міністерства енергетики США країна може виробляти понад 1,5 мільярда тонн біомаси — це дасть можливість згенерувати понад 60 мільярдів галонів біопалива. А скорочення викидів парникових газів (ПГ) сягне 450 мільйонів метричних тонн. Крім того, мова йде про 1 мільйон робочих місць до 2050 року. SAF є невід’ємною частиною цілей уряду США щодо енергетичного переходу.

Транспорт — ключовий сектор для декарбонізації

У США транспорт продукує найбільше викидів парникових газів. З огляду на це, у вересні 2021 року адміністрація Джо Байдена запустила програму SAF Grand Challenge.

“Спочатку ідея полягала в тому, щоб скоротити викиди парникових газів від авіації на 50%. Однак ми хочемо піти набагато далі. Це стане можливим завдяки впровадженню низки заходів, включно зі вдосконаленням експлуатації, проєктуванням літаків і наземним обслуговуванням”, — стверджує Джим Спейт, представник Міністерства енергетики США.

Це значний виклик для країни: ціль 35 мільярдів галонів (приблизно 132,4 млрд літрів) SAF у 2050 році потребує понад пів мільярда тонн біомаси на рік. Нині вісім урядових установ співпрацюють для досягнення цієї мети. Серед них: НАСА, Міністерство оборони, Міністерство сільського господарства та Міністерство енергетики. Федеральне авіаційне управління, яке є частиною Міністерства транспорту, очолює ініціативи в галузі авіації.

Міністерство сільського господарства зосереджене на зборі необхідної сировини. Натомість Міністерство енергетики займається її подальшим використанням, зберіганням, переробкою, і, зокрема, технологіями перетворення сировини в SAF.

США мають багато сировини, яка може використовуватися для виробництва сталого біопалива. Країна є континентальною і має різноманітні кліматичні умови та ґрунти, на яких вирощується як кукурудза та соя, так і збираються деревні залишки у південних та північних лісах. Важливо, що розвиток ланцюгів постачання SAF також потребує підвищення ефективності та зниження витрат на технології переробки.

Джим Спет на виступі в Сан-Паулу

Джим Спейт на виступі в Сан-Паулу. Джерело: IEA Bioenergy

У 2021 році в країні було вироблено 5 мільйонів галонів SAF. За перші шість місяців минулого року було вироблено або імпортовано 50 мільйонів галонів. За три роки показник виріс приблизно вдесятеро. Однак, подальший розвиток ланцюжків постачання SAF потребуватиме потужної підтримки з боку політиків. Також необхідно буде гарантувати ефективне впровадження цих нових видів палива, а також їхню кваліфікацію та сертифікацію.

У звіті 2023 Billion-Ton йдеться про те, що до 2050 року країна може мати близько 1,75 мільярда тонн сировини, з якої можна буде виробити понад 60 мільярдів галонів різних видів біопалива. За допомогою біотехнологій, досліджень, розробок та інвестицій Сполучені Штати можуть скоротити викиди парникових газів на 85% порівняно з викопним паливом. Джим Спейт заявив, що його уряд прагне співпрацювати з Бразилією та іншими країнами у сфері сталого авіаційного палива з метою створення глобальної екосистеми SAF.


Джерело: IEA Bioenergy.